A projektmódszer az élményszerű megismerésen és az egyéni érdeklődésen alapuló tevékenységek sorozata.
Egyrészt épít a tanulók önállóságára, másrészt – mivel a diákok csoportokban dolgoznak – fejleszti a személyes kapcsolatokat. Lehetőség van a differenciálásra is, vagyis alkalmas arra, a tehetséggondozásra, valamint arra is, hogy a hátrányban lévő gyerekek (halmozottan hátrányos helyzetű, SNI, BTM stb…) is sikeresen kapcsolódjon be a munkába.
Tartalmilag komplex, interdiszciplinaritás jellemzi, vagyis több szakterületet, művészeti ágat, illetve tantárgyat átívelő. Gyakorlatiasság jellemzi, hiszen lényege a tevékenykedtetés. Zárt és nyílt oktatás egyaránt jellemzi. A pedagógus tudatos tervező tevékenysége lehetővé teszi, hogy a pedagógiai cél távlati (időnként rejtett), míg a diákok célja az éppen aktuális feladatok, projekt elvégzése.
Bizonyos szempontból kapcsolódik az iskolát megelőző időszak tanulási szokásaihoz (ezért óvodában is gyakran alkalmazott módszer), hiszen nem elméleti, sokkal inkább gyakorlati, tapasztalati úton közelítjük meg a témát a projekt során.
Budácsik Éva
2024.07.01.
Tovább a feladatokhoz... itt